Finns det en gud?

Du fick det värsta.
Du var ensam, sjuk och rädd.
Rädd för att du visste hur det skulle bli.
Men du genomförde det ,och allt skulle sen bli bra.
När du var klar ville du inte vakna.
Du gick in i tunneln och bort från oss.
Finns det en gud? Var det han i så fall som tog din hand och sa
-Nu väder du tillbaka.
Eller ödet? Eller kärleken? Vem ska man tacka?
Finner inga ord, vet bara att något fick dig att vända och tusen tack för det.
Du kom tillbaka till oss.
Till dina nära och kära
Till oss som älskar dig.
Nu har du vaknat upp, och mår bättre.
Vem ska man tacka?
Jag kan inte beskriva hur tacksam jag är att du vände och kom tillbaka.
Nu finns du här igen och börjar så sakta att äntligen må bättre.

Detta handlar om min sjuka farbror. Han fick canser i ena njuren.Och blev tvungen att genomföra en stor operationen. Men efter operationen vakande han inte. Han var död i några sekunder men fick livet tillbaka.
Idag mår han mycket bättre och får snart förhoppningsvis komma hem fån sjukhuset.

Glöm inte bort dom du älskar. En dag kan det vara för sent.


image57
Det Kinesiska tecknet för Kärlek.
Har funderat på att tattuera in det.

Kommentarer
Postat av: dookie

men oj :/ vad otäckt. men då var det nog inte hans "time to go" helt enkelt. jag tror på ödet! :)

2008-04-23 @ 20:36:22
URL: http://dookie.blogg.se
Postat av: Tessan

Jätte fin dikt maria! ^^ Skönt att han mår bättre!

2008-04-23 @ 22:02:31
URL: http://idatessan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0